بهترین ذینفعان فعلی هوش مصنوعی در جهان

folder_openاخبار فناوری
commentبدون دیدگاه

حدود 12 شرکت از موقعیت خوبی برخوردارند تا سودهای زیادی را از بازار در حال رشد برای هوش مصنوعی (AI) به دست آورند. ازجمله این شرکت‌ها موارد زیر را می‌توان نام برد.

تولیدکنندگان نیمه‌هادی Nvidia Corp. (NVDA)  و Micron Technology Inc. (MU)

توسعه‌دهنده نرم‌افزار مدیریت پایگاه داده Oracle Corp. (ORCL)

تجارت آنلاین و رهبر رایانش ابری Amazon.com Inc. (AMZN)

سازنده سخت‌افزار کامپیوتر و ارائه‌دهنده راه‌حل‌های تجاری International Business Machines Corp (IBM)

سرویس پخش ویدئو Netflix Inc. (NFLX)

توسعه‌دهنده نرم‌افزار اتوماسیون فرایندهای تجاری مستقر در انگلستان Blue Prism Group PLC (PRISM.UK).

و Google Alphabet Inc. (GOOGL)


آبی عمیق تا ذهن عمیق:
در سال 1997، IBM  موفق به کسب یک نقطه عطف مهم در تاریخ هوش مصنوعی شد، زمانی که برنامه آبی عمیق، گری کسپاروف، قهرمان شطرنج جهان، که هنوز هم توسط بسیاری از کارشناسان بهترین بازیکن در تمام دوران است را شکست داد. سیستم پاسخگویی به سؤالات واتسون IBM در سال 2011 با پشت سر گذاشتن دو مسابقه برتر خطرناک، نمایش مسابقه طولانی‌مدت تلویزیونی، یک آزمون برجسته را پشت سر گذاشت. از آن زمان، واتسون برای استفاده عمومی تجاری عرضه‌شده است، مهم‌ترین مورد برای کمک به پزشکان در تشخیص است.
بخش ذهن عمیق آلفابت چالش توسعه برنامه‌ای در زمینه هوش مصنوعی را برای انجام بازی رومیزی چینی باستان به نام Go به عهده گرفته است که حتی پیچیده‌تر از شطرنج است. در سال 2016، برنامه ذهن عمیق یک قهرمان بین‌المللی انسانی را شکست داد. ماه گذشته، یک نسخه تصفیه‌شده از این برنامه نسخه 2016 را در هر 100 بازی شکست داد. در حال حاضر آلفابت در حال تطبیق فناوری یادگیری ماشین است که توسط برنامه Go-playing آن‌ها نشان داده شده است و آن را با سایر وظایف مانند تولید داروها، یادداشت‌های بارون تطبیق می‌دهد.
برنامه‌های هوش مصنوعی به سخت‌افزار پیشرفته‌ای نیاز دارند که پردازش سریع را تسهیل می‌کند. تراشه‌های انویدیا در حال حاضر گزینه موردنظر برای اجرای نرم‌افزار یادگیری ماشین هستند، درحالی‌که میکرون تراشه‌های حافظه سریع تولید می‌کند که برای این برنامه‌ها مناسب هستند. در همین حال، بارون اضافه می‌کند، ازآنجاکه بسیاری از برنامه‌های هوش مصنوعی احتمالاً از طریق اینترنت اجرا می‌شوند، ارائه‌دهندگان رایانش ابری مانند IBM و آمازون احتمالاً ذی‌نفع هستند.

بهره‌برداری از هوش مصنوعی درونی:
چند شرکت فوق نام برده شده در بالا از  هوش مصنوعی برای بهبود مشاغل اصلی خود استفاده می‌کنند. بهبود کیفیت نتایج جستجو، ازجمله سفارشی کردن آن‌ها برای مطابقت با نیازها و تنظیمات ترجیحی هر کاربر، از برنامه‌های این نوع هوش است که توسط گوگل، آمازون و نتفلیکس به‌طور یکسان استفاده می‌شود. در موارد آمازون و نتفلیکس، این شرکت‌ها از رفتار خرید و مرور گذشته استفاده می‌کنند تا آنچه در آینده مشتری می‌خواهد پیش‌بینی کنند و پیشنهادات را بر اساس آن شخصی‌سازی کنند. به گفته کن سنا، تحلیلگر Wells Fargo & Co. (WFC)  که تمرکز خود را روی هوش مصنوعی دارد، دستیار گفتگوی الکسا آمازون یک برنامه قابل‌توجه از این نوع هوش است.

اتوماسیون فرآیند رباتیک:
یکی از کاربردهای هوش مصنوعی این است که به کامپیوترها اجازه داده شود قوانین درستی را برای ورودی‌های قابل پیش‌بینی اعمال کنند، همان‌طور که بارون اتوماسیون فرآیند رباتیک را توصیف می‌کند. IBM و Blue Prism در حال حاضر بازیگران بزرگی در اتوماسیون عملکردهای معمول یقه‌سفید هستند. Oracle هم در حال ایجاد فشار به سمت سرویس‌های ابری است و هم درحال‌توسعه “اولین سرویس ابری پایگاه داده کاملاً مستقل در جهان” است، یک برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی را جایگزین مدیران پایگاه داده انسانی می‌کند. شرکت برون‌سپاری مستقر در کشورهای ارزان‌قیمت بیشتر در معرض خطر چنین تحولاتی هستند، به‌خصوص در مناطقی مانند پشتیبانی فناوری اطلاعات و پردازش معاملات.
کن سنا انتظار دارد کل درآمد هوش مصنوعی طی دهه آینده تقریباً برابر با اندازه فعلی تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده باشد. تحلیلگران دیگر پیش‌بینی می‌کنند که تولید ناخالص داخلی جهان تا سال 2030 به میزان مشابهی درنتیجه پیشرفت AI افزایش یابد.

https://www.investopedia.com/news/how-artificial-intelligence-will-boost-these-8-stocks/

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست