تحلیل احساسات توسط هوش مصنوعی در بازار بورس

folder_openاطلاعات عمومی
commentبدون دیدگاه

مهندسین و متخصصان علوم رایانه با برنامه‌ریزی کامپیوترها به آن‌ها یاد می‌دهند تا مسائل مختلفی ازجمله داده‌های مرتبط با برنامه‌های پزشکی و درمانی، آموزش‌وپرورش، قانون، مسائل اقتصادی و معاملات اقتصادی و دیگر انواع داده را متوجه شده و یاد بگیرند. در مواردی مشکلات موجود را حل کنند و مشابه مغز انسان تحلیل کنند. به این نوع فعالیت کامپیوترها هوش مصنوعی گفته می‌شود.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انواع برنامه‌های کامپیوتری تولید شده است تا با تحلیل داده‌های مختلف بازار بورس، به انسان‌ها کمک می‌کند که بهتر این معاملات را درک کنند و درنتیجه سرمایه‌گذاری‌های مطمئن‌تری داشته باشند.

نداشتن احساسات / تحلیل احساسات

به‌طورکلی برنامه‌های کامپیوتری به دلیل داشتن ویژگی‌هایی مثل توانایی فهم، درک و استدلال داده‌ها و همین‌طور نداشتن احساسات به‌راحتی می‌توانند داده‌های بازار بورس را دریافت و بعد از تحلیل آن‌ها بهترین مسیر برای سرمایه‌گذاری و معاملات موردنظر را مشخص کنند.

یکی از مسائلی که هم جنبه مثبت وجود هوش مصنوعی در بازار بورس را نشان می‌دهد، روانشناسی بازار است. انسان‌ها به‌خصوص افراد آماتور به دلیل داشتن احساساتی مثل اضطراب و تأثیرپذیری از جو موجود احتمال اشتباه بالایی در تصمیم‌گیری‌شان وجود دارد ولی برنامه‌های کامپیوتری که فقط منطق و داده‌ها را متوجه می‌شوند فقط داده‌های بازار را تحلیل می‌کنند و نتیجه را گزارش می‌کند. از طرفی برنامه‌های سنتی هوش مصنوعی به دلیل همین عدم وجود احساسات نمی‌تواند تغییراتی که حاصل بیماری‌های همه‌گیر، سیاست‌مدارها و غیره هستند را پیش‌بینی کند و احتمال خطای آن بالا می‌رود.

با توجه به این توصیفات استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی سنتی در سطوح بسیاری به نفع کاربران می‌باشد اما در کنار آن باید تحلیل احساسات نیز موردتوجه قرار گیرد تا کمبودهای این نوع برنامه‌های کامپیوتری را بپوشانید. اما سیستم‌های هوش مصنوعی مدرن در تلاش هستند تا ویژگی احساسات را به نحو مناسبی در تحلیل بازار دخیل کنند.

تحلیل احساسات شاخه‌ای از علوم پردازش زبان طبیعی است که به‌تازگی اهمیت زیادی در حوزه علوم NLP پیدا کرده است. ازآنجاکه تحلیل رفتارها در شبکه‌های اجتماعی و بازارهای بورس بسیار مهم است این پردازش‌ها که عمدتاً با رویکرد علمی Sentiment Analysis بیان می‌شود، کارکردهای ویژه‌ای یافته است.

توجه کنید که تحلیل احساسات و برنامه‌های کامپیوتری پیش‌بینی بورس مکمل هم هستند و توجه نکردن به یکی از این دو مورد احتمال اشتباه در سرمایه‌گذاری توسط شما را افزایش می‌دهد.

ویژگی‌های اصلی هوش مصنوعی در بازار بورس:

1 – با بررسی مداوم بازار بورس و دریافت سریع داده‌ها و تحلیل آن‌ها اطلاعات قابل‌اعتمادی را ارائه می‌کند.

2 – بعد از دریافت داده‌ها و گزارشات مرتبط با بازار بورس، راهکار مناسبی برای پیش‌بینی معامله‌های بورس ارائه می‌دهد.

3 – هوش مصنوعی تغییرات بورس در زمان‌های کوتاه را سریع متوجه شده و گزارش می‌کند.

4 – به دلیل توانایی بالا در حافظه و نداشتن مسائلی مثل خستگی به‌طور دائم، دقیق و خودکار بازار بورس را بررسی و فرصت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری و معامله را یادآوری می‌کند.

5. بررسی احساسات و صحت شایعات و اخبار بر اساس منابع زیاد و صحت قابل‌قبول امکان‌پذیر می‌گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست