پیش‌بینی درآمد و رشد

folder_openاطلاعات عمومی
commentبدون دیدگاه

تحلیلگران سهام برای پیش‌بینی بورس و درآمد مورد انتظار باید درآمد و رشد را پیش‌بینی کنند. پیش‌بینی درآمد و رشد پیش‌بینی‌شده از اجزای مهم تجزیه‌وتحلیل امنیت است که اغلب منجر به ارزش یک سهام در آینده می‌شود. به‌عنوان‌مثال، اگر شرکتی در چندین دوره رشد بالایی را نشان دهد، به چندین ضربدر بیش از مضرب فعلی بازار فرمان می‌دهد. هنگامی‌که چندین برابر آن افزایش می‌یابد، قیمت سهام آن باید افزایش یابد، و درنتیجه سود بیشتری برای سرمایه‌گذاران داشته باشد. انجام پیش‌بینی‌ها به ورودی‌های زیادی نیاز دارد. برخی از پارامترها از داده‌های کمی ناشی می‌شوند و برخی دیگر ذهنی‌ترند. قابلیت اطمینان و دقت داده‌ها پیش‌بینی‌ها را هدایت می‌کند.

پیش‌بینی بورس و درآمد حاصل:
درصورتی‌که ورودی‌های مورداستفاده برای تعیین آن‌ها به دقیق‌ترین حد ممکن نزدیک شوند، درآمد و رشد مدل‌سازی شده بسیار مطمئن خواهد بود. برای پیش‌بینی درآمد، تحلیلگران داده‌های شرکت، صنعت و مصرف‌کنندگان را جمع‌آوری می‌کنند. به‌طورمعمول، شرکت و گروه‌های تجاری صنعتی، داده‌های مرتبط با اندازه بالقوه بازار، تعداد رقبا و سهم بازار فعلی را منتشر می‌کنند. این اطلاعات را می‌توان در گزارش‌های سالانه و از طریق گروه‌های صنعتی یافت. داده‌های مصرف‌کننده از نظرسنجی‌های خریدار، کدگذاری نوار UPC و رسانه‌های مشابه تصویری از تقاضای پیش‌بینی‌شده فعلی و آینده را نشان می‌دهد.
در پیش‌بینی بورس برای مدل‌سازی، به‌طور خاص پیش‌بینی درآمد یک شرکت، ورودی‌های بیشتری لازم است. صورت‌های مالی مانند ترازنامه، تحلیلگران را در مورد موجودی موجود یک شرکت و تغییرات در سطح موجودی از یک دوره به دوره دیگر، مطلع می‌کند. غالباً شرکت‌ها همچنین به‌روزرسانی موجودی کالا، محموله‌ها و تعداد فروش واحد مورد انتظار در دوره فعلی را ارائه می‌دهند.
میانگین قیمت هر واحد را می‌توان با استفاده از درآمد ارائه‌شده در صورت سود تقسیم بر تغییر موجودی کالا (یا تعداد واحدهای فروخته شده) محاسبه کرد. برای معاملات گذشته، این داده‌ها را می‌توان در گزارش‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار یک شرکت آمریکایی (SEC) یافت، اما برای معاملات آینده، فرضیاتی لازم است – مانند تأثیر رقابت بر قدرت قیمت‌گذاری و تقاضای انتظار در مقابل عرضه.

 پیش‌بینی بورس؛ چرا تحلیلگران از پیش‌بینی بورس می‌گویند.
برای پیش‌بینی بورس باید در نظر داشت که در بازارهای رقابتی، قیمت‌ها معمولاً کاهش می‌یابند، مستقیماً از طریق کاهش قیمت یا غیرمستقیم به‌صورت تخفیف. این رقابت به شکل محصولات مشابه توسط تولیدکنندگان مختلف یا محصولات جدیدی است که وارد بازار کالاهای قدیمی می‌شوند. وقتی میزان عرضه بیش از تقاضا باشد، شرکت‌ها معمولاً محصولات را به سمت مصرف‌کننده سوق می‌دهند و این امر معمولاً منجر به کاهش قیمت می‌شود. درآمد پیش‌بینی‌شده با در نظر گرفتن میانگین قیمت فروش (ASP) برای دوره‌های آینده و ضرب آن در تعداد واحدهای مورد انتظار فروخته می‌شود. این پیش‌بینی‌های محاسبه شده را می‌توان توسط مدیریت شرکت “تأیید” کرد که ممکن است درآمد و انتظارات آن برای رشد را در کنفرانس‌ها موردبحث قرار دهند، معمولاً زمان انتشار آن آخرین گزارش سالانه یا سه‌ماهه است. علاوه بر این، مدیریت شرکت ممکن است در رویدادهای بین دوره‌ای مانند کنفرانس‌های صنعت شرکت کند، جایی که آن‌ها اطلاعات جدیدی را در مورد موجودی کالا، رقابت در بازار یا قیمت‌گذاری برای تأیید یا کمک به ساخت مدل‌های درآمد منتشر می‌کنند.
پیش‌بینی بورس و رشد شرکت‌ها:
پس از تعیین درآمد، می‌توان رشد آینده را مدل‌سازی کرد. استفاده از نرخ رشد بر درآمد می‌تواند به تعیین رشد درآمد در آینده کمک کند. تعیین نرخ رشد مناسب بر اساس انتظارات در مورد قیمت محصول و فروش واحد آینده خواهد بود. نفوذ به بازارهای جدید و موجود و توانایی سرقت سهم بازار بر فروش واحد آینده تأثیر می‌گذارد. چشم‌انداز صنعت، تجزیه‌وتحلیل ویژگی‌های اصلی محصول و تقاضا از اجزای اصلی در پیش‌بینی نرخ رشد هستند.


تأثیر پیش‌بینی‌ها بر ارزیابی شرکت:
هدف نهایی تحلیلگران هنگام پیش‌بینی درآمد و رشد تعیین مقدار مناسب برای سهام است. پس از مدل‌سازی درآمد مورد انتظار، و نتیجه‌گیری اینکه هزینه‌ها همچنان همان درصد ثابت درآمد هستند، تحلیلگران می‌توانند سود مورد انتظار برای هر دوره آینده را محاسبه کنند.بعد از ساخت این مدل‌ها، تحلیلگران می‌توانند رشد سود را با رشد درآمد مقایسه کنند تا ببینند شرکت چقدر توانایی مدیریت هزینه‌ها را دارد.

بیایید به یک مثال برای پیش‌بینی بورس نگاه کنیم. شرکت ABC با درآمد 100 دلار شروع می‌شود. انتظار می‌رود که آن‌ها متناسب با بازار رشد کنند. ABC توانایی خود را در افزایش سهم بازار و تعیین قیمت‌ها پیش‌بینی می‌کند. فرش کنید در هر سال 1، 2 و 3، رشد درآمد ABC بیش از رشد درآمد آن در سال قبل است. تغییر نرخ رشد در چندین بار ارزیابی که بازار مایل به پرداخت این سهام است، منعکس خواهد شد. به سهام‌هایی که دارای نرخ رشد پایدار یا در حال افزایش هستند، ضرب‌های بالاتری تعلق می‌گیرد و سهام‌هایی که رشد منفی دارند، ضرب‌های کمتری دریافت می‌کنند. برای ABC، افزایش رشد از سال 1 به سال 2 منجر به یک ضرب زیاد خواهد شد درحالی‌که رشد کم در سال 4 (درواقع رشد منفی درآمد نسبت به رشد درآمد) در یک ضرب کمتر منعکس می‌شود.

نتیجه:
پیش‌بینی بورس توسط تحلیلگران برای تعیین قیمت سهام پیش‌بینی‌شده بسیار مهم است، که به‌نوبه خود منجر به توصیه می‌شود. بدون توانایی در پیش‌بینی دقیق، نمی‌توان عزم خرید یا فروش سهام را انجام داد. اگرچه پیش‌بینی سهام نیاز به جمع‌آوری بسیاری از نقاط داده‌های کمی از منابع مختلف و همچنین تعیین ذهنی دارد، تحلیلگران باید بتوانند یک مدل نسبتاً دقیق را برای ارائه توصیه‌ها ایجاد کنند.

https://www.investopedia.com/articles/active-trading/022315/stock-analysis-forecasting-revenue-and-growth.asp

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست